Sådan håndteres skimmelskader i Hyldespjældet

Der er december 2017 vedtaget en standard for hvordan skimmel i Hyldespjældets boliger skal håndteres frem mod helhedsplanen. Hovedreglen er, at man altid skal kontakte ejendomskontoret, hvis man oplever skimmel i sin bolig. 

Hvis du oplever skimmel i din bolig er det vigtigt, at du kontakter ejendomskontoret hurtigst muligt. Både fordi det kun er sådan at det kan sikres, at alle Hyldespjældets boliger er sunde, men også fordi det er vigtig at kende til skimmel i arbejdet med helhedsplanen

Hovedreglen er, at du altid skal kontakte ejendomskontoret hurtigst muligt, hvis du oplever skimmel i din bolig.
Jesper Handskemager, Ejendomsleder

Hvad gør ejendomskontoret?
Det er dit ansvar som beboer at henvende dig til ejendomskontoret hurtigst muligt, hvis du oplever skimmel i din bolig. Når ejendomskontoret modtager en henvende fra dig som beboer, om at du har skimmel i din bolig sker følgende: 

1) I laver en aftale om, hvornår en medarbejder kan komme hjem til dig og besigtige skimmelskaden. 

2) En medarbejder fra ejendomskontoret besøger dig, for at se på skaden. Han vil forsøge at finde eventuelle skader og samtidig finde årsagen. Det kunne f.eks. være en utæthed i taget. 

3) Du lægger sammen med ejendomskontoret en plan for forløbet. 

4) Det angrebne område afrenses, enten af dig eller af en håndværker. I nogle tilfælde fjernes tapetet. Når det er tilstrækkeligt tørt, males det. 

4) Eventuelle årsager til skimmelen udbedres - f.eks. en utæthed i taget.

Meld altid skimmel til ejendomskontoret
Det er meget vigtigt, at du melder skimmelskader direkte til ejendomskontoret hurtigst muligt. 
Alle henvendelser om skimmel bliver undersøgt og registreret. Og informationerne er en del af arbejdet med helhedsplanen.